O mnie

MGR SABINA STRUZIK

PSYCHOLOG

Jestem psychologiem dziecięcym. Ukończyłam psychologię stosowaną na Uniwersytecie Jagiellońskim oraz kurs psychoterapii poznawczo-behawioralnej dzieci i młodzieży. Uczestniczę w stałych superwizjach. Od czterech lat współpracuję z wieloma przedszkolami, gdzie udzielam pomocy psychologiczno-pedagogicznej dzieciom, prowadzę konsultacje z nauczycielami i rodzicami, podejmuję badania i działania diagnostyczne uczniów. Pracowałam w poradni psychologiczno-pedagogicznej, gdzie prowadziłam konsultacje, terapię psychologiczną, trening umiejętności społecznych oraz diagnozy:

-ogólnorozwojowe,

-rozwoju emocjonalno-społecznego, w tym ocena ryzyka zaburzeń rozwojowych,

-dysleksji rozwojowej oraz ocenę ryzyka.

Doświadczenie zdobywałam na stażach m.in. w Oddziale Neurologii i Udarów Mózgu z Pododdziałem Udarów Mózgu w Szpitalu Specjalistycznym im. Ludwika Rydygiera w Krakowie. Prowadziłam wówczas badania dotyczące poziomu funkcjonowania poznawczego i korelacji ryzyka występowania zaburzeń nastroju u osób po dokonanym epizodzie naczyniowym. Realizowałam również staże w Publicznych i Niepublicznych Poradniach Psychologiczno-Pedagogicznych i przedszkolach. Współpracowałam z rodzinami dzieci z zaburzeniem ze spektrum autyzmu jako wolontariusz Maltańskiego Centrum Pomocy.

Posiadam doświadczenie w pracy terapeutycznej z dziećmi z zaburzeniami rozwoju (w tym z zaburzeniami ze spektrum autyzmu, zespołem Aspergera, niepełnosprawnością intelektualną, afazją, ADHD), a także z dziećmi z trudnościami w obszarze społeczno-emocjonalnym przejawiającymi trudności o charakterze lękowym, w obszarze relacji rówieśniczych, a także borykającymi się z problemami wychowawczymi.

Ukończyłam studia podyplomowe w zakresie przygotowania pedagogicznego, posiadam kurs trenera umiejętności społecznych, zdobyłam uprawnienia diagnostyczne do posługiwania się m.in. Skalą Inteligencji Stanford-Binet 5, KORP, ASRS, Bateria 5/6, Bateria 7/9, 10/12, 13/15, 16 plus.

Wybrane kursy i szkolenia:


Roczny kurs psychoterapii dzieci i młodzieży w ujęciu poznawczo – behawioralnym. Ośrodek Terapii Poznawczo-Behawioralnej “Mensana”

Kreatywne interwencje poznawczo-behawioralne w terapii zaburzeń lękowych u dzieci i młodzieży. Akademia Praktyka “Therapy Tools”

Uprawnienia diagnostyczne Stanford – Binet 5. Pracownia Testów Psychologicznych i Pedagogicznych w Gdańsku

Picture Exchange Communication System – Poziom 1. Pyramid Educational PECS Consultants

Terapia behawioralna w teorii i praktyce – 3-modułowy kurs bazowy. Polska Licencja Terapeuty Behawioralnego

Diagnozowanie małych dzieci w kierunku zaburzeń ze spektrum autyzmu. Fundacja Synapsis

Diagnoza zaburzenia ze spektrum autyzmu przy pomocy kwestionariuszy ASRS – Pracownia Testów Psychologicznych Polskiego Towarzystwa Psychologicznego

Trening Umiejętności Społecznych, Fundacja Synapsis

Trening Umiejętności Społecznych, Fundacja Pomoc Autyzm

Trening Umiejętności Społecznych – Ośrodek Psychoterapii „Sukces”

Echolalia. Jak pracować z echolalią u dzieci z ASD. Fundacja Pomoc Autyzm

Zachowania trudne u dzieci ze spektrum autyzmu– interwencja behawioralna. Fundacja Pomoc Autyzm

Karty Oceny Rozwoju Psychoruchowego – KORP. Komlogo

Bateria metod diagnozy rozwoju psychomotorycznego 5/6R. Pracownia Testów Psychologicznych i Pedagogicznych w Gdańsku

Diagnozowanie dysleksji rozwojowej B7/9, B10/12, BGIM, B16plus. Pracownia Testów Psychologicznych i Pedagogicznych w Gdańsku

Udział w I Krakowskiej Konferencji Klinicznej Polskiego Towarzystwa Psychologicznego

Przygotowanie Pedagogiczne – studia podyplomowe.

Webinary i szkolenia online: “Nieśmiałe dziecko w grupie – przyczyny, integracja i
aktywizacja”, “Objawy zaburzeń integracji sensorycznej u dzieci i młodzieży w wieku
przedszkolnym i wczesnoszkolnym”.