Gdy dziecko nie radzi sobie z przegraną.

Jak pomóc dziecku, które nie radzi sobie z przegraną?

Ciąg dalszy (…)

5. Im więcej takich sytuacji, gdy dla rodziców i otoczenia liczy się bardziej efekt końcowy niż sam PROCES– wówczas dziecko czuje się oceniane i w nowych sytuacjach spodziewa się oceny.

6. Efekt presji- informacja, że dziecko powinno się starać lub za mało się stara powoduje, że dziecko skupia się na tym czy coś mu się udaje, aniżeli na czerpaniu radości ze wspólnej zabawy. Dziecko chce coś zrobić, ale występuje niepewność co do wykonania.

Gry planszowe z rówieśnikami to czas, w którym rozwijamy szereg umiejętności społecznych a także funkcji wykonawczych.

Wówczas:

-czekamy na swoją kolej,

-słuchamy wypowiedzi drugiego gracza, lub obserwujemy jego działania związane z grą,

-pomagamy graczom, gdy nie zrozumieli instrukcji albo zgubili się na planszy,

-monitorujemy działania wszystkich graczy co wymaga skupienia,

-pilnujemy kolejności rzucania kostką.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *